وسایل عمل اسلیو معده | لیست کامل

فهرست مطالب

امروز در مورد وسایل عمل اسلیو معده ، نکاتی کاربردی و مهم به شما خواهیم آموخت. پس تا انتهای این صفحه با ما همراه باشید. ما معتقدیم که داشتن ابزار مناسب برای هر عمل جراحی موفق اسلیو معده ضروری است. به همین دلیل است که ما لیستی از ابزارهای برتری که هر جراح باید در اتاق عمل خود داشته باشد را گردآوری کرده ایم. با استفاده از این ابزارها، می توانید جراحی ها را با دقت، دقت و ایمنی بیشتری انجام دهید.

 

وسایل عمل اسلیو معده

 

وسایل عمل اسلیو معده شامل ابزارهای جراحی لاپاراسکوپی مانند تروکارها، گیره‌ها، قیچی جراحی، و دوربین‌های ویدئویی هستند. علاوه بر این، ممکن است به ابزارهای دیگری مانند ابزارهای بیهوشی و ابزارهای مانیتورینگ نیز نیاز باشد

وسایل عمل اسلیو معده

این رویکرد یک روش جراحی برای کاهش وزن است که شامل برداشتن حدود 75 درصد از معده می باشد. این عمل به طور معمول با استفاده از تکنیک لاپاراسکوپی انجام می شود، که به این معنی است که چندین برش کوچک در شکم ایجاد می شود و سپس ابزارهای جراحی از طریق این برش ها وارد می شوند.

وسایل مورد استفاده در عمل اسلیو معده عبارتند از:

  • تروکار: این یک لوله باریک است که از طریق برش ها وارد می شود تا ابزارهای جراحی را وارد کند.
  • دوربین لاپاراسکوپی: این دوربین به بهترین جراح اسلیو معده تهران اجازه می دهد تا داخل شکم را ببیند.
  • ابزارهای جراحی: این ابزارها برای برداشتن قسمت اضافی معده استفاده می شوند.
  • منگنه: این منگنه ها برای بستن برش ها استفاده می شوند.

لاپاراسکوپ (Laparoscope)

لاپاراسکوپ (Laparoscope)

لاپاراسکوپ یک ابزار ضروری برای هر جراحی اسلیو است. این یک لوله بلند و نازک با یک دوربین و یک چراغ در انتهای آن است که به جراح اجازه می دهد تا داخل شکم بیمار را ببیند. این ابزار برای راهنمایی جراح در حین جراحی استفاده می شود و امکان دقت و صحت بیشتر را فراهم می کند.

تروکار (Trocar)

تروکار(Trocar)

تروکار ابزاری نوک تیز و نوک تیز است که برای سوراخ کردن شکم و ایجاد سوراخ برای لاپاراسکوپ استفاده می شود. از این ابزار برای وارد کردن سایر ابزارهای جراحی به داخل شکم در حین جراحی نیز استفاده می شود.

چاقوی جراحی هارمونیک (Harmonic Scalpel)

چاقوی جراحی هارمونیک (Harmonic Scalpel)

چاقوی جراحی هارمونیک ابزاری است که از انرژی مافوق صوت برای برش و مهر و موم کردن بافت ها در حین جراحی استفاده می کند. این ابزار به ویژه در هنگام جراحی اسلیو مفید است زیرا خطر خونریزی و آسیب بافت را کاهش می دهد.

دستگاه منگنه (Stapling Device)

دستگاه منگنه (Stapling Device)

دستگاه منگنه ابزاری است که برای ایجاد یک خط منگنه در امتداد معده در طی جراحی استفاده می شود. این ابزار به ویژه مفید است زیرا امکان بسته شدن سریع و کارآمد معده را فراهم می کند و خطر نشت و عفونت را کاهش می دهد.

اندو GIA(Endo GIA)

اندو GIA(Endo GIA)

Endo GIA یک منگنه جراحی است که برای ایجاد خط منگنه در حین جراحی استفاده می شود. این ابزار به ویژه مفید است زیرا امکان بسته شدن سریع و کارآمد معده را فراهم می کند و خطر نشت و عفونت را کاهش می دهد.

مواد بخیه (Suture Materials)

مواد بخیه (Suture Materials)

مواد بخیه ابزاری ضروری برای هر جراحی هستند. از آنها برای بستن برش ها و زخم ها در حین جراحی استفاده می شود. انواع مختلفی از مواد بخیه وجود دارد، از جمله مواد قابل جذب و غیر قابل جذب.

قیچی جراحی (Surgical Scissors)

قیچی جراحی یک ابزار ضروری برای هر جراحی است. آنها برای برش بافت ها و اندام ها در طول جراحی استفاده می شوند. انواع مختلفی از قیچی جراحی وجود دارد، از جمله قیچی مستقیم، قیچی منحنی و قیچی بلانت.

نگهدارنده سوزن (Needle Holders)

نگهدارنده سوزن (Needle Holders)

نگهدارنده سوزن ابزاری ضروری برای هر جراحی است. از آنها برای نگه داشتن سوزن در حین جراحی استفاده می شود. انواع مختلفی از جای سوزن وجود دارد، از جمله سوزن گیر مستقیم و سوزن گیر.

جدول قیمت وسایل اسلیو معده

در اینجا یک جدول فهرست 8 ابزاری که معمولاً در جراحی اسلیو استفاده می شود و قیمت تقریبی آنها آورده شده است:

نام ابزارقیمت تقریبی
تروکارهاهر کدام 50 تا 200 دلار
چنگ زنهر کدام 150 تا 300 دلار
قیچیهر کدام 150 تا 300 دلار
منگنه هاهر عدد 1500 تا 5000 دلار
شمع هاهر کدام 50 تا 100 دلار
درایورهای سوزنهر کدام 150 تا 300 دلار
اعمال کننده های کلیپهر عدد 100 تا 200 دلار
کیسه های بازیابی نمونههر عدد 100 تا 200 دلار

لطفا توجه داشته باشید که این قیمت ها فقط تقریبی هستند و ممکن است بسته به برند، کیفیت و تامین کننده ابزار متفاوت باشد.

نتیجه

در پایان، داشتن ابزار مناسب برای هر عمل جراحی موفقیت آمیز عمل ضروری است. با ابزارهای ذکر شده در بالا، می توانید جراحی ها را با دقت، دقت و ایمنی بیشتری انجام دهید. در شرکت ما، ما معتقدیم که بهترین ابزارهای موجود را برای جراحان خود فراهم می کنیم تا بتوانند بهترین مراقبت را برای بیماران خود ارائه دهند.

دکتر مهدی سلیمی

دکتر سلیمی متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک. عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی(IFSO) شماره نظام پزشکی 100674 دکتر مهدی سلیمی جراح چاقی با سابقه بیش از 1000 جراحی چاقی در هر سال.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها